Lys, kamera – værsgo’! VIND en pose penge til at lave din egen kortfilm

Har du lyst til at fortælle mig din #EUandME-historie? Tror du, at du vil kunne skrive og instruere en kortfilm med hjælp fra en prisvindende europæisk instruktør? Har du lyst til at se, hvordan din idé vil komme til at se ud på det store lærred? Intro til #EUandME-konkurrencen for Unge Filmmagere!

Uddannelse og rejser, surfing på nettet og ud at frelse verden – at bo i EU giver uendeligt mange muligheder for at lave lige det, du har mest lyst til – uanset hvad der så sker.

Som en del af kampagnen opfordrer vi unge til at udfolde deres indre Spielberg og skrive og instruere en kortfilm på maks. 5 minutter. Den skal hænge sammen med den betydning, EU har for folks hverdag.

Du kan måske godt lide at rejse og bliver inspireret af de rettigheder, EU giver dig som passager? Eller du er måske lidt af en gourmet og kan slet ikke få nok af de lokale delikatesser, der er beskyttet af EU? Uanset hvordan EU bidrager til dit liv og din hverdag, vil vi gerne opfordre dig til at lave en kortfilm for at sætte fokus på det.

Filmen skal kunne falde ind under ét af de fem temaer for #EUandME-kampagnen: digital, mobilitet, kompetencer og erhvervslivet, bæredygtighed eller rettigheder.

Der udpeges fem heldige vindere, som får et tilskud på 7.500 euro til at realisere deres idé.

Der kræves tre ting for at deltage:

• To synopser på hver 500 ord om dit filmforslag, den ene på engelsk og den anden på dit eget sprog.
  • To videoer på hver 60 sekunder, optaget med din smartphone, som forklarer tankerne bag din film. Den ene skal være på engelsk, den anden på dit eget sprog.
  • Et link til en kortfilm, du selv har lavet inden for de sidste fem år.

Du kan læse mere om konkurrencen og betingelserne og se ansøgningsformularen her: https://europa.eu/euandme/da/yfc/

Sidste frist for indsendelse af bidrag er 31. oktober 2018 kl. 12.00 CET.

Kunne du godt lige bruge lidt inspiration? Du kan se fem film, der er instrueret af professionelle filmmagere om de samme emner her: www.europa.eu/euandme. Vinderne får også mulighed for at få en af disse fem prisvindende instruktører som mentor.

Du er meget velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål. Held og lykke med din ansøgning – og god fornøjelse!

De bedste hilsner

Holdet bag #EUandME